چگونگی تيتر زدن در مصاحبه
اصول تيتر زني در مصاحبه نيز تفاوت چنداني با ساير مقوله هاي روزنامه نگاري ندارد منتها مثل گزارش دست مصاحبه گر يا مسئول مربوطه در انتخاب تيترهاي مختلف نسبت به خبر، بازتر است. اگر مصاحبه خبري باشد يا از متن آن خبر استخراج شده باشد طبيعي است كه بيشتر مطلب نيز خبري است و قوي ترين عنصر خبري مصاحبه، تيتر آن را تشكيل مي دهد، گاهي نيز ممكن است تيتر كلي و غير مستقيم باشد ولي موضوع خبر را در خود داشته باشد. در ساير موارد بسته به ذوق و سليقه و بينش مصاحبه گر يا مسئول مربوطه و نيز شخصيت مصاحبه شونده و مصاحبه كننده، تيترهاي متفاوتي براي مصاحبه انتخاب مي شود.
مثلاً وقتي شخصيت مصاحبه شونده ممتاز و برجسته باشد ممكن صرف انجام مصاحبه با او، براي روزنامه، راديو و تلويزيون و مخاطبانشان جنبه خبري داشته باشد و به همين دليل تيتر مطلب به صورت كلي و تحت عنوان مصاحبه با فلان شخصيت مثلاً رئيس جمهور، نخست وزير يا … ذكر شود، و زماني نيز ممكن است مسائل حاشيه اي، استعاره ها يا موضوعات مورد مصاحبه، در تيتر مصاحبه جاي گيرد. در هر صورت اين ارزش و جايگاه خود مصاحبه است كه در وهلة اول تيتر آن را تعيين مي كند و در مرحلة بعد ديد و سليقه كسي كه تيتر را انتخاب مي كند.
بعضي اوقات ممكن است شخصيت مصاحبه كننده نيز ممتاز و برجسته باشد و خود مصاحبه كننده نيز اعتبار و وزنه اي براي مصاحبه باشد بنابراين در روتيتر يا خود تيتر ذكر خواهد شد كه مصاحبة فلاني با …. درباره … يا …